Ir al contenido principal

La Generalitat posa més límits als actes religiosos catòlics




La Generalitat sembla que tingui por de la religió catòlica i posa molts entrebancs. Un d’ells és la limitació de persones presents en els actes de culte. En una primera vegada, la Generalitat va establir una limitació de deu persones en cada acte de culte, quan les tendes estaven obertes.

Aquesta discriminació va obligar al Cardenal Omella, que a més de arquebisbe de Barcelona és el president de la Conferència Episcopal Espanyola, a escriure una nota en la que digué que aquesta limitació era “injusta i discriminatòria” tot fent referència al dret fonamental a la llibertat religiosa.

La Generalitat es va tirar enrere, perquè, si la cosa anés més amunt (la Nunciatura estava a punt de fer una protesta al govern), tenia totes les de perdre. No pot tenir la mateixa limitació un comerç que una catedral o basílica. A Montserrat, per escoltar la Salve del escolans, només podien entrar deu persones, i a quasi tots els familiars dels escolans els estava prohibit l’entrada.

Després, el govern va decidir que s’ampliés el nombre de fidels a un 30 per 100 de la capacitat del temple, doncs no és el mateix una basílica, com la de Santa Maria del Mar o Montserrat, o una església de poble, com la de Alp o la de Vinyols i els Arcs, per exemple.

L’alarma, per la Generalitat, va venir de nou, quan es celebrà la beatificació del jove anglo-català, de 19 anys, Joan Roig i Diggle, assassinat pels  milicians republicans, perquè era catòlic. L’arquebisbat que sempre s’ha demostrat complidor de la llei, va demanar permís a la Generalitat per celebrar aquesta beatificació, i el Procicat, que és l’organisme competent, li ho va donar.

Varen concelebrar la missa i la cerimònia de beatificació, el cardenal Joan Josep Omella, l’arquebisbe emèrit de Barcelona, Lluís Martínez Sistach, el Nunci de la Santa Seu a Espanya, Bernardito Auza, y un grup de bisbes catalans, entre ells l’Arquebisbe de Tarragona, i Primat, Joan Planellas, i fins a 15 bisbes. Hi van assistir unes 600 persones quan a la Sagrada Família hi caben uns 2.000.

Al dia següent van començar les denúncies contra l’excés de fidels a la Sagrada Família, ben recollides per els mitjans de comunicació a tot arreu. La Generalitat, per treure’s el problema de sobra va anunciar, oficiosament, que estava treballant amb un projecta que limita a 100 persones el màxim de fidels presents amb un acte de culte, sigui quin sigui l’aforament del temple. El departament de Salut diu que aquestes manifestacions de culte poden alimentar els contagis de la Covid-19 i ha obert una investigació del cas de la beatificació.

Veient quins son els uns i quins són els altres, el rerefons de tot està en els qui no volen airejar que les milícies republicanes siguin responsables de tants assassinats com els que hi va haver a Catalunya a l’any 1936 i 1937, com bé escriu l’historiador Jordi Albertí Oriol en “El silenci de les campanes”, que tracta de la persecució religiosa durant la guerra civil. 

El mateix cardenal Vidal i Barraquer, es va tenir que exiliar per la persecució dels republicans. Després amb Franco no va poder tornar. Albertí és un autor molt poc sospitós de partidisme. Quan moltes i moltes malifetes i crims s’atribueixen al franquisme, venir a dir ara que els milicians assassinaven a moltes persones per odi a la fe catòlica, aixeca malestar de qui diu o pensa que tots els mals venen del franquisme i tota la bondat dels republicans. No va ser així.

Precisament el president actual de la Federació de Cristians de Catalunya, Antoni Comas, que va ser conseller durant la època de Jordi pujol, m’explicà que havien iniciat estudiar les causes de beatificació dels prop de 300 joves de la Federació de Joves Cristians assassinats durant la guerra civil pels milicians republicans, per odi a la fe catòlica. La Federació contava al 1936 amb uns 30.000 joves.

És a dir, aquí no es critica si n’hi havia 500 ó 600 a la Basílica de la Sagrada Família, sinó que es volen crear ombres de il·legalitat en la cerimònia. Els fet històrics estan ben documentats i no es tracta de qüestionar-los perquè són massa clars i evidents. S’entra per la porta del darrera, per la legalitat del acte en sí, a fi d’ombrejar la figura del beat. 

Comentarios

entradas populares

Gaudí no era un soltrerón ni un masón

El escritor e ingeniero Josep Maria Tarragona i Clarasó (Barcelona, 1957), es un gran divulgador de la vida y obra del genial arquitecto y artista, Antoni (Anton le llamaban sus familiares y amigos) Gaudí i Cornet. Muchos escritos de JM Tarragona están en la web www.antonigaudí.org , y ahora acaba de publicar su segunda biografía de Gaudí: “ Gaudí, el arquitecto de la Sagrada Familia ”, en español, catalán e inglés. Se preparan las ediciones en alemán, francés e italiano. En la presentación del libro –que tuvo lugar en la Cripta de la Sagrada Familia—el libro fue calificado de “definitivo”, aun tratándose de una “biografía breve”. Lo entrevistamos en una salita de su despacho, especial para el Diari de Tarragona -SA.- Gaudí, ¿de Reus o de Riudoms? -JMT.- Gaudí nació legalmente en Reus. Así consta en la partida de bautismo (no había Registro Civil entonces), en su cartilla militar y en los documentos y actas notariales que le mencionan. Sin embargo, existe una tradición

El uniforme en el colegio ¿sí o no?

Ejemplar la actuación  del fundador de Facebook, Mark Zuckerberg,  quien siempre lleva la misma ropa. El uniforme para ir al colegio, en los niveles obligatorios, levanta polémicas todos los años. ¿Sí o no al uniforme? Veamos qué dicen los partidarios y los detractores. Los detractores del  uniforme dicen que este señala a los niños y niñas de clase social alta. Además, el uniforme es desechado sobre todo por las niñas, que lo aborrecen muy pronto porque ellas quieren ser “distintas”, y dejar de ser “colegialas”. Así mismo -dicen los detractores- tanto chicos como chicas ven el uniforme como una cosa  antigua , de antes, no lo quieren. Los padres también piensan lo mismo: el uniforme va contra la formación de la personalidad de cada niño o niña, cuando se debe fomentar que cada alumno/a destaque por sí mismo/a. El uniforme, como su nombre indica,  uniformiza  cuando hoy cada vez más se tiende a individualizar. Los padres y educadores que  son partida

¿Por qué hay que prohibir los piropos?

                (Aleteia) Un piropo es una galantería, un cumplido, un halago, una lisonja que va dirigido a una mujer para exaltar su persona, su belleza . ¿A qué mujer no le gusta que se le diga que está muy guapa? Lo que ocurre es que la mujer está siendo peor valorada en la sociedad actual y solo es contemplada por una buena parte de los hombres como objeto de deseo . ¿Tendrá que ver con ello la ideología de género? Ese ya es otro tema. No confundir los piropos, con las expresiones groseras, bastas, soeces, bajas, en definitiva maleducadas, molestas y desagradables, que hieren la intimidad de la mujer . Prohibir o “erradicar” los piropos me parece una solemne tontería, cuando estos son galantes, delicados e ingeniosos. Sí que podrían rechazarse socialmente (no penalmente) las expresiones desagradables que ofenden a la mujer, como apunta Ángeles Carmona, presidenta del Observatorio de la Violencia Doméstica y de Género español, dependiente del Consejo General del Poder Judi